PDA

View Full Version : Sterylność

Anula
08-19-2011, 08:53
Witam, jestem początkująca, póki co - uczę się jedynie na sztucznej i śwince. Ale już myślę o tym, że za jakiś (pewnie dłuższy) czas będę tatuować ludzi i zastanawiam się, jak sterylizować narzędzia. Maszyny do sterylizacji kosztują jakieś dramatyczne pieniądze - a może nie umiem szukać odpowiedniego sprzętu? Z góry dzięki za wskazówki.

haliboy
08-19-2011, 10:19
jesli uzywasz jednorazowego sprzetu to nie musisz miec machiny do sterylizacji, ale trzeba tez uzywac innych np plynow do dezynfekcji skory czy powierzchni, poczytaj troche zobacz sobie na cybertattoo.pl na dzial higiena.

marcinjaworsky
08-19-2011, 11:20
Do dezynfekcji i sterylizacji sprzętu wielokrotnego użytku nadaje się tylko i wyłącznie autoklaw. Inaczej się nie da. Oczywiście jest wielu badaczy pisma czytanego odwrotnie i kombinują z parowarami , piekarnikami , gotującą się wodą itp. Jeżeli już na początku przyjmiesz ten tok rozumowania to nie napawa optymizmem.
Jeżeli nie masz kaski na zakup autoklawu , używaj jednorazówek lub pogadaj z miejscowym dentystą lub kobitką z zakładu kosmetycznego , żeby za jakąś drobną odpłatnością sterylizowały Ci co jakiś czas Twój sprzęt.
Co do stosowania innych płynów i preparatów do dezynfekcji powierzchni itp. to już zupełnie inny temat,

haliboy
08-19-2011, 14:52
co ty wogule wygadujesz "pogadaj z dentysta?" co to za pomysl ??? zaluzmy ze masz co chwile klienta i po kazdym bedziesz latal do dentysty albo kosmetyczki? bzdura

jednorazowe igly dziobki lub w calosci gryfy butelka do dezynfekcji skory(przed zabiegiem ) i butelka do dezynfekcji powierzchni( stolik, fotel, okalbowanie zasilacz maszynki i raz na jakis czas wszystko czego sie dotyka podczas tatuwania nawet tubki z farbami) to wszystko, autoklaw jest wymogiem sanepidu jesli sie uzywa gryfow dziobow wielorazowych lub jakiegos sprzetu do piercingu tego to juz nie wiem bo nie uzywam